Samordnad säljavdelning och effektiv bearbetning

Louis De Geer Konsert & Kongress

Om Louis De Geer

Louis De Geer Konsert & Kongress erbjuder en unik arena för konsert, konferens, företagsevent och matupplevelser i Norrköping. I de forna fabrikslokalerna kombineras en stolt historia och industriell känsla med modern teknik och praktiska utrymmen. Resultatet blir oförglömliga möten och event - för såväl företag som privatpersoner.

Resultat

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Pålästa säljare

Affärsinformation och historik ger säljarna en ordentlig grund att stå på innan de tar kontakt med ett prospekt eller en kund.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Djupare kundrelationer

Struktur för säljprocesser och kundvård skapar en regelbunden kontakt, som resulterar i viktiga insikter kring kundnöjdhet och stärker relationerna.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Effektivt säljteam

Överblick och smarta arbetsflöden minskar risken för dubbelarbete, samtidigt som alla affärsmöjligheter följs upp och säljaktiviteter utförs.

''

"Vem pratar med vem?"-utmaningen

Louis De Geer Konsert & Kongress i Norrköping har arbetat med Lime i över tio år och idag är CRM-systemet en naturlig del av säljavdelningens arbete. Det hela började dock med den klassiska "vem pratar med vem?"-utmaningen.

"Vi behövde ett system där vi enkelt kunde logga våra kundkontakter, där vi kunde se vem som hade ringt till kunderna och vem som hade kontakt med vem. Vi behövde samordna vårt arbete och få överblick över våra nuvarande och potentiella kundrelationer. Det kunde vi få hos Lime."

Grundbulten i säljteamet

Säljteamet på Louis De Geer började arbeta i Kontakt (vårt allra första CRM-system från 90-talet!), som sedan blev Lime Easy, och har under åren uppgraderat systemet efter hand. Sedan slutet av 2017 använder ett tiotal personer Lime CRM för sälj och marknadsföring.

Med systemet är det enkelt för säljarna att se vad olika kollegor har gjort, vilka kunder de pratat med, och vilka affärer som vunnits.

  • Att göra. Med att göra-fliken håller Louis De Geers säljare reda på vardagens alla uppgifter. Prospekt och kunder följs enkelt upp och ingen affärsmöjlighet faller mellan stolarna.

  • Historik. Tack vare historiknoteringarna kan säljteamet arbeta effektivt och riskerar inte dubbelarbete. Dessutom minskar sårbarheten om någon skulle bli sjuk, gå på föräldraledighet eller slutar.

  • Affärsöversikt. I fliken med affärer får säljarna en överblick över pågående affärer och vilket stadie de befinner sig i. Det ger större medvetenhet kring, och en bättre förmåga att förutse, kommande bokningar.

Johanna Jonsson från Louis De Geer

"Vi har alltid trivts med Lime. Systemet är användarvänligt, supporten riktigt bra och alla är enkla att jobba med. Vi är supernöjda! Det underlättar vår vardag."

- Johanna Jonsson, säljare, Louis De Geer

Ökad effektivitet och fördjupade kundrelationer

Med över 10 års användning av CRM ser Louis De Geer flera märkbara resultat. Säljarna är pålästa innan de kontaktar olika kunder, uppföljningen har blivit bättre och kontakten med kunderna är mer regelbunden. Dessutom har teamet fått större insikt i hur nöjda kunderna är och kan återkoppla snabbare på frågor.

Fler än 40 000 användare är redan igång